תיאטרון

"העולם כולו במה הוא. האנשים והנשים הינם אך שחקנים כולם. " ויליאם שקספיר".

השחקן, כאשר הוא מגלם דמות הוא בעצם מתבונן אל עצמו פנימה, ולומד על עצמו דרך הדמות. הוא מפתח בטחון עצמי, יכולת ביטוי וניתוח מעמיקים. התיאטרון הוא ללא ספק כלי להעברת ביקורת חיובית או שלילית על ערכי החברה, דרכו רואה הקהל את עצמו.

מטרות המגמה : הכרת עולם התיאטרון דרך ניתוח מחזות באופן עיוני ומעשי. הכרת אומנויות שונות הקשורות לתיאטרון כגון עיצוב במה ותפאורה, בימוי, משחק והתנסות מעשית בהן. פיתוח יכולת הביטוי היצירתית ויכולת המשחק דרך עבודה אישית וקבוצתית. מתן מקום לביטוי אישי אצל התלמיד, תוך שילוב לימודים עיוניים ומעשיים .

לימודי המקצוע חווייתיים וכוללים :  צפייה בהצגות תיאטרון ומפגש עם שחקנים, בימאים, תפאורנים ואנשי תיאטרון.

התנסות מעשית במרכיבי התיאטרון בסדנאות משחק, סדנאות בימוי, הופעות והצגות מול קהל. מלבד רכישת מיומנויות משחק רוכש התלמיד יכול עמידה מול קהל, משפר את יכולת הביטוי ומעצים את הביטחון והדימוי העצמי.

לימודים עיוניים – קריאה פרשנית של מחזות וניתוחם בהקשרים הרחבים של היצירה התיאטרונית.

ניתוח רעיונות וקונפליקטים מרכזיים בהצגות ובמחזות תוך מתן ביטוי לפרשנות אישית של התלמיד.

 

נושאי הלימוד: מבוא- שפת התיאטרון, סגנונות בתיאטרון, טרגדיה קלאסית, קומדיה,  התיאטרון במאה ה – 21 (תיאטרון פרינג')

דרמה עברית ותיאטרון ישראלי.

הרכב בחינת הבגרות:

מעשי: העלאת מונולוג/ דיאלוג                                             0.5 יח"ל

העלאת הפקה (בימוי/ משחק/ עיצוב במה)             1.5 יח"ל

עיוני:                                                                                      3   יח"ל

אופי לימודי המגמה מצריך תשלום עבור נסיעות לתיאטראות וצפייה בהצגות.

 

הגדרות כלליות כניסה למערכת