איגרת להורים – פתיחת שנה"ל תש"ף

כל שנה / עמוס ברזל

כל שנה מתחילה, בסימן שאלה
כתינוק המודד צעדיו.
כמו זריחה מתגלה, על כנרת כחולה
ופניה לשמי מערב.

כל שעה מתחילה בסימן שאלה,
כמו הלב הפועם לו קצובות.
כמו גבעול ירקרק שצומח בלאט
ופניו לפסגות הגבוהות.

זה נפלא ששנה מתחילה לה
בשיר וברוח טובה,
כל שנה מתחילה בסימן שאלה
ואנחנו נמצא לה תשובה.

כל שניה מתחילה בסימן שאלה
ולפני שתשיב היא תחמוק.
כמו ליטוף רוח ים, שעולה מאי שם
ניגונה עוד נשמע מרחוק.

כל שנה מתחילה בסימן שאלה, כל שעה מתחילה בסימן שאלה ואנחנו נמצא לה תשובה יחד , כי זה נפלא ששנה מתחילה ברוח טובה …

 

קהילה יקרה ,

אנו בפתחה של שנת הלימודים תש"ף , שנה חדשה עם יעדים חדשים , אתגרים, תפישות , אמונות ובעיקר הרבה חינוך … אני גאה ונרגש לפתוח את השנה בידיעה כי הרבה עשייה לפנינו בהמשך המסע החינוכי המשותף שלנו . כי זה נפלא ששנה מתחילה ברוח טובה.

אחת המשימות שלפנינו היא להמשיך לדייק את ייחודיות בית הספר, לייצר שפה משותפת המייחדת את עירוני ג' . הבסיס לייחודיות שלנו מבוססת על שתי מילים , "ניהול עצמי" , לאפשר לתלמידים להיות שותפים אקטיביים בחיי בית הספר – להעביר להם את האחריות והבחירה. לאפשר להם לקבל את ההחלטות הנוגעות להם בתוך המרחב האוטונומי שלהם עם גבולות הגזרה המוגדרים מראש , בטחון ובטיחות, חזון ומטרות, משאבים ,ערכים ונהלים ( הקובייה של הניהול עצמי) . זהו תהליך כלל בית ספרי של הצוות התלמידים וההורים , תוך ליווי מקצועי של הצוות והנכחה של המהלך בתוך השכבות . תלמידים אקטיביסטים שעושים למען  זו הדרך שאנו מאמינים שתאפשר ליישם את ערכי העוגן של בית הספר – אחריות , מנהיגות וערבות הדדית .

אני מבקש להודות לצוות בית ספר הנהלה, רכזים , בעלי תפקידים , מחנכים , מורים ומינהלה על עבודתם המסורה במהלך הקיץ על מנת ששנת הלימודים תפתח בצורה מיטבית. הצלחה של מסע תלויה באנשים שאתך במסע ואני גאה להיות חלק מצוות כזה המהווה דוגמא אישית ומקור השראה לתלמידים ולקהילה כולה .

בנוסף לצוות אני מבקש להודות להנהגת ההורים המוסדית בהובלת אורי ביגמן על השותפות לדרך והאמונה בדרך – נעמיק עוד את השותפות והשיח המשותף על המה והאיך …

זה נפלא ששנה מתחילה לה בשיר וברוח טובה

 

יחד נעשה ונצליח

שנה טובה ומשמעותית

אוהב

דודו

 

 

הגדרות כלליות כניסה למערכת